Виховання у молоді любові та інтересу до музики, розвиток музичних, творчих здібностей, професійна підготовка - основні завдання музичних закладів України. Предмети музично - теоретичних дисциплін інтегрують в єдину систему знання, уміння та навички, здобуті студентами у процесі навчання.
Сольфеджіо - одна з провідних та найскладніших дисциплін у мистецьких закладах. Викладачу треба довестb, що сольфеджіо - цікава і потрібна дисципліна, яка повинна викликати почуття радості, впевненості в своїх силах. У цій справі велику допомогу надають навчальні посібники, підручники.
Музична педагогіка та методика викладання сольфеджіо демонструє дуже багато підручників з предмету.
Зупинюсь на підручнику М. С. Юрченко "Хорове сольфеджіо" "Видавничий центр КНУКіМ", Київ, 2017 , який я широко використовую на своїх уроках.
У підручнику подано теми і завдання для практичних занять, для самостійної творчої роботи студентів, питання та завдання до підсумкового контролю, критерії оцінювання знань студентів, методичні рекомендації до самостійної творчої роботи студентів. Наведено список рекомендованої літератури.
Окремі розділи підручника М. С. Юрченко знайомлять студентів з особливостями складніших ладових систем, з нефункціональними гармоніями, ускладненими звукорядами, з нетерцієвими співзвуччями та кластерною гармонією - тобто з тими елементами, які характеризують складну техніку сучасної музики. Окрім інтонаційних ускладнень тут звертається увага на ритмічні складносщі, які часом бувають чи не складніші за інтонаційні.
У розділах, які призначені для сольфеджування, представлено вправи, створені автором. Це конструктивний матеріал, мета якого - опанування всіх складнощів того чи іншого етапу навчання. Приклади відрізняються зручністю теситури, простотою і ясністю мелодії.
У підручнику є дуже цікавий розділ, який має мету ознайомити студентів із палітрою художніх образів, створених видатними українськими композиторами: Л. Дичко "Благослови, душе моя, Господа", В. Сільвестров "Херувимська", М. Леонтович "Милість спокою", М. Березовський "Концерт d - moll". Виконання прикладів має бути обов'язково виразним та емоційним.
Творчі завдання охоплюють весь теоретичний матеріал з поступовим ускладненням навчальних завдань. Так, не погано зарекомендував себе наступний вид творчої роботи: студентам пропонується написати знайому їм мелодію народної пісні чи будь-яку іншу. Умова: написати у зошит, лише по пам’яті з текстом і нюансами. І проспівати перед викладачем і студентами, сольфеджуючи. Так студенти привчаються уявляти зв'язок реального звучання з нотним текстом. Як правило, такий вид творчої роботи досить добре впливає на розвиток внутрішнього слуху.
Такі підручники, як "Хорове сольфеджіо" М. С. Юрченко надають можливість кожному педагогу реалізувати власну методику при вивченні запропонованого матеріалу.
викладач ЦК «Теорія музики»